Jak inwestycja za ponad 0.5 mld złotych obniży bezpieczeństwo ruchu kolejowego w naszej okolicy
Modernizacja linii kolejowych między Dworcem Wschodnim a stacją Warszawa Wawer to kontrakt na aż ponad 500 mln zł.
U nas, czyli na Styku Wygody i Grochowa, w miejscu naszych nieszczęsnych przejść przez tory, które są:
jedyne w promieniu kilku kilometrów,
licznie uczęszczane,
istniejące i usankcjonowane od dekad,
NIE ZAPLANOWANO bezpiecznych przejść.
Ten łącznik jest zbyt ważny dla wielu obywateli w codziennym życiu. Trudno więc oczekiwać, że zrezygnują z przekraczania torów. Po remoncie, przy zwiększonych prędkościach ruchu pojazdów szynowych inwestycja w rzeczywistości obniży zatem bezpieczeństwo ruchu kolejowego.
PKP PLK doskonale wiedziało o problematycznych miejscach, jednak pod pretekstem bierności i braku inicjatywy samorządu nie zaprojektowało w tym miejscu bezpiecznego rozwiązania.
Władze samorządowe już posypały głowę popiołem i deklarują partycypację w kosztach budowy oraz pokryją koszty utrzymania przejść.
Halo Ministerstwo Infrastruktury, dlaczego działacie nieskutecznie w tej sprawie!? Czas ucieka. Wiemy, że wiceminister Bittel został osobiście o niej poinformowany. A przecież podpisując kontrakt na remont sam zapewniał : „Kolej ma łączyć, a nie dzielić.”