Jak inwestycja za ponad 0.5 mld złotych obniży bezpieczeństwo ruchu kolejowego w naszej okolicy

Opublikowano

Modernizacja linii kolejowych między Dworcem Wschodnim a stacją Warszawa Wawer to kontrakt na aż ponad 500 mln zł.

U nas, czyli na Styku Wygody i Grochowa, w miejscu naszych nieszczęsnych przejść przez tory, które są:

✔️ jedyne w promieniu kilku kilometrów,

✔️ licznie uczęszczane,

✔️ istniejące i usankcjonowane od dekad,

NIE ZAPLANOWANO bezpiecznych przejść.

Ten łącznik jest zbyt ważny dla wielu obywateli w codziennym życiu. Trudno więc oczekiwać, że zrezygnują z przekraczania torów. Po remoncie, przy zwiększonych prędkościach ruchu pojazdów szynowych inwestycja w rzeczywistości obniży zatem bezpieczeństwo ruchu kolejowego.

❗️ PKP PLK doskonale wiedziało o problematycznych miejscach, jednak pod pretekstem bierności i braku inicjatywy samorządu nie zaprojektowało w tym miejscu bezpiecznego rozwiązania.

❗️ Władze samorządowe już posypały głowę popiołem i deklarują partycypację w kosztach budowy oraz pokryją koszty utrzymania przejść.

👋 Halo Ministerstwo Infrastruktury, dlaczego działacie nieskutecznie w tej sprawie!? Czas ucieka. Wiemy, że wiceminister Bittel został osobiście o niej poinformowany. A przecież podpisując kontrakt na remont sam zapewniał : „Kolej ma łączyć, a nie dzielić.

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-umowa-na-remont-torow-do-wawra-problematyczne-kontakty-nie-dyskwalifikuja-trakcji-69927.html

Kategorie: Olszynka