Czy Olszynka pozostanie Grochowska?Niepokojąca opieszałość PKP PLK w odpowiedzi na pismo miasta

Opublikowano

Bardzo chcielibyśmy raportować bardziej realne postępy niż postęp w wymianie pism, ale niestety nawet tu nie ma czego raportować 🙁

W końcu listopada (2022.11.22) miasto zwróciło się do PKP PLK z prośbą o przeanalizowanie możliwości włączenia w zakres prowadzonej przebudowy dwóch interesujących nas przejść. Jak dotychczas, pomimo wcześniejszych deklaracji o gotowości do współpracy, PKP PLK nie zajęło oficjalnego stanowiska.

Dotychczasowy brak pozytywnej odpowiedzi w tak ważnej sprawie i dotyczącej problemu znanego PLK od dekad może oznaczać, że nasz prowokacyjny tytuł wkrótce może stać się smutną rzeczywistością. Bezpośrednie połączenie Grochowa z rezerwatem Olszynki i Wygodą będzie nie tylko niewygodne, nieoficjalne i ryzykowne, jak jest teraz, ale też śmiertelnie niebezpieczne. Czy ktoś wyobraża sobie Grochów bez Olszynki? W PLK widocznie tak!

Czy brak przejść powstrzymałby wszystkich przed przechodzeniem? Doświadczenie z innych miejsc uczy, że nie! Kolej stawia zakazy przejść w całej Polsce, ale brak oferty legalnych przejść i jaskrawe lekceważenie potrzeb mieszkańców powoduje, że społeczeństwo nie zwraca na nie uwagi. W powszechnym odbiorze przechodzenie przez szlaki kolejowe nie jest skrajną nieodpowiedzialnością. A przecież to samo społeczeństwo nie przebiega masowo przez autostrady, więc za stan rzeczy niestety należy obarczyć stan infrastruktury kolejowej, a nie niesfornych obywateli. Bez infrastuktury wszelkie zakazy kolejarzy będa dalej traktowane jak zbędne urzędowe tabliczki i podejście do tematu się nie zmieni.

Jedynym pocieszeniem może być deklaracja Burmistrza Dzielnicy Praga-Południe m. st. Warszawy Tomasza Kucharskiego o zabezpieczeniu środków na przejścia już w bieżącym roku. Deklaracja padła na otwartym spotkaniu pana burmistrza z mieszkańcami 2023.01.26, ale bez pozytywnej decyzji PKP PLK nic się nie może wydarzyć.

Czas nagli, na łuku na linii 506 jeden tor już ma położone szyny, na drugim torze czekają gotowe podkłady. Z każdym dniem budowa przejścia jest coraz trudniejsza i bardziej kosztowna. Czemu PKP PLK zwleka z odpowiedzią?

*Dziękujemy www.facebook.com/koloniapraussa za pomysł na tytuł

Kategorie: Olszynka